Aminokisline

Aminokisline so osnovni gradniki beljakovin, ki so med seboj povezani s peptidno vezjo. Delimo jih na esencialne in ne esencialne. 9 esencialnih aminokislin telo ne more samo proizvesti, zato jih moramo vnašati v telo s hrano. 9 ne esencialnih pa je telo sposobno sintetizirati iz drugih vnešenih aminokislin. 4 pogojno esencialne aminokisline moramo vnašati v telo, kadar je povrženo kakšnemu stresu kot so razne poškodbe, rak in podobno. Ena izmed teh je L-Glutamin, ki je v naših mišicah zastopana v 60%.

BCAA aminokisline zelo pripomorejo pri hujšanju in pripomorejo k pridobivanju mišic

BCAA so tri najpomembnejše esencialne aminokisline: levcin, izolevcin in valin. Predstavljajo 40% dnevne porabe vseh esencialnih AK, kar ponazarja njihov pomen v telesu in 35% celotne mišične mase. So ključnega pomena za proizvodnjo energije in rast mišic zato jih potrebujemo pred, med in po telesni vadbi. BCAA aminokisline imajo edinstvene učinke na izgubo telesne teže, za kar je najbolj odgovoren levcin. Ta poveča porabo energije in tako vpliva na porabo maščob. Njegova posebnost je, da je učinkovit samo v kombinaciji z izolevcinom in valinom. Za povišan nivo energije in posledično daljši trening delujejo BCAA preko treh mehanizmov: mišice jih uporabljajo kot neposreden vir energije, povečujejo porabo maščob ustvarjanje energije, s preprečevanjem absorpcije triptofana v možganih preprečujejo utrujenost centralnega živčnega sistema. Serotonin, ki povzroča utrujenost nastane iz triptofana. BCAA zmanjšujejo bolečine po treningih in zato omogočajo pogostejšo telesno vadbo. Po treningih je regeneracija hitrejša, poveča se sposobnost opravljanja bolj kvalitetnih treningov zaradi česar je pospešek za metabolizem večji kakor tudi napredek pri izgubljanju telesne teže in pridobivanju mišične mase. BCAA povečajo sintezo beljakovin in posledično pospešijo povečanje mišične mase. Za rast in množenje mišičnih celic mora priti do translacije beljakovin v celici. Translacija in posledično mišična rast se aktivira preko signala z vadbo z utežmi, inzulinom, BCAA in rastnim faktorjem. Za rast mišic je najbolje, da se uporabijo vsi vzvodi, ki so: strukturiran intenziven trening z utežmi, stimulacija rastnega hormona in testosterona, inzulin in uporaba BCAA. BCAA stimulirajo izločanje anabolnih hormonov. Poleg tega, da so BCAA aminokisline za hujšanje pa imajo tudi druge pozitivne lastnosti: vplivajo na povečanje moči, zmanjšajo tveganje za nastanek diabetesa. Uporabljajo se v zdravilne namene kot so zdravljenje bolezni jeter, zmanjševanje tveganja za nastanek nekaterih vrst rakavih obolenj, preprečevanje izgube mišične mase, proti bolezenskem ali starostnem hiranju. Ker imajo vpliv na nastanek novih mitohondrijev, pomeni da pozitivno vplivajo na podaljšanje življenjske dobe. Hrana, ki vsebuje največje vrednosti BCAA je piščanec, losos, govedina, jajca in sirotkine beljakovine. V prosti obliki ne gredo skozi prebavni proces kot ostala hranila ampak zaobidejo želodec in jetra ter se absorbirajo direktno v krvni obtok. Tako so na voljo mišicam v trenutku, ko jih te najbolj potrebujejo. Telesu jih lahko dodajamo v obliki praha ali tablet.

Aminiokisline v prehrani

Ne esencialna aminokislina glutamin je ključni prenašalec dušika v mišice

 

Glutamin je aminokislina iz katere je narejeno kar 61% mišic. 19% glutamina je iz dušikovih molekul, kar pomeni, da je glavni prenašalec dušika v mišice. Spada med ne esencialne aminokisline. Bodybuilding vadba povzroči zmanjšanje zaloge glutamina v telesu, kar negativno vpliva na moč, poslabša regeneracijo, zmanjša vzdržljivost in oslabi imunski sistem. Glutamin učinkovito preprečuje katabolizem, povečuje presnovo beljakovin in mišično maso. Pozitivno vpliva tudi na izločanje rastnega hormona. Prav tako pospešuje izgubo maščobnega tkiva, hkrati pa ob nizko kalorični dieti preprečuje izgubo mišične mase. Izkazuje veliko pozitivnih učinkov na zdravje kot so pospeševanje okrevanja po operacijah, krepitev imunskega sistema, dvigovanje odpornosti, omilitev krčev v mišicah in vnetij ter preprečevanje in zdravljenje želodčnih težav. Izdelek THE Glutamine je priporočljivo jemati zjutraj takoj po telesni vadbi ali zvečer pred spanjem.

 

THE Nutrition Aminokilsine

 

Kreatin je ne esencialna aminokislina, ki ga telo proizvaja v ledvicah, jetrih, trebušni slinavki

 

 

Kreatin je derivat aminokislin glicin, arginin in metionin. Telo ga proizvede v ledvicah, trebušni slinavki in v jetrih. Telesu lastna dušikova organska spojina, ima vlogo pri tvorbi adenozin trifosfata, ki zagotavlja energijo za delovanje živčnih in mišičnih celic. V telo ga lahko vnesemo s hrano, vendar je zadosten vnos skoraj nemogoč. Najlažje ga je zaužiti s pomočjo prehranskih dopolnil. Kreatin v povečani količina vpliva na telesne zmogljivosti tako da je regeneracija med vadbo hitrejša in  zaradi česar so lahko treningi intenzivnejši. Tudi dotok energije za mišično delo je daljši in omogoča učinkovitejše pridobivanje mišic. V mišice tudi veže vodo zaradi česar izgledajo bolj polne, povečan volumen mišic zaradi vode pa ustvari anabolno okolje, ki je idealno za rast mišic, omogoča boljšo porabo OH, hkrati pa zmanjšuje porabo energije maščob.

Pogojno esencialna aminokislina L-Arginin lahko vzdržuje visoko raven dušika v krvi

L-Arginin spada med pogojno esencialne najboljše aminokisline, kar pomeni, da ga telo proizvaja samo vendar ne v zadostnih količinah. Popularnost je pridobil zaradi sposobnosti vzdrževanja visokih ravni dušika v krvi. Dušik je ključen za sintezo beljakovin in mišično rast. L- Arginin je prisoten v beljakovinah, ki se nahajajo v nukleinskih kislinah RNA in DNA.  Je tudi zelo pomemben pri odvajanju amoniaka, ki nastaja pri razgradnji beljakovin. Izdelek THE Arginin je hemodilator, ki pospešuje nastanek dušikovega oksida. Ta pozitivno vpliva na rast mišičnega tkiva, izboljšuje vzdržljivost in moč, poveča telesne sposobnosti ter pretok krvi in produkcijo rastnega hormona.

 

Morda ti bo všeč tudi...