Uhajanje urina med telovadbo ne bi smelo biti razlog za sram

Uhajanje urina oziroma seča, za kar se uporablja strokovni izraz inkontinenca, je težava, s katero se srečujejo številni ljudje. Čeprav je med njimi še posebej visok odstotek žensk, pa se zelo pogosto pojavlja tudi pri moških. Po nekaterih podatkih naj bi namreč kar dobrih 10 odstotkov moških mučilo nehoteno uhajanje urina, ki pa je lahko seveda prisotno v blažji ali pa v hujši obliki.  Hkrati je treba poudariti, da je nekontrolirano uhajanje urina sicer res najbolj razširjeno med starejšo generacijo, vendar se s to težavo spopada tudi vse prej kot zanemarljivo število mladih. Ker gre za temo, ki je na žalost še vedno povezana s precejšnjo stigmo, si o njej marsikdo ne upa spregovoriti, saj so občutki sramu premočni. Vendar pa je zadrega povsem odveč – še toliko bolj zaradi dejstva, da je to, da končno spregovorite o svojih težavah, prvi korak na poti do izboljšanja stanja. Inkontinenco je namreč mogoče v večini primerov vsaj občutno ublažiti, nemalokrat pa je možno nehoteno uhajanje urina celo povsem zajeziti …

vložki za urinsko inkotenco

Nehoteno uhajanje urina je povezano z različnimi vrstami inkontinence

Za začetek je dobro vedeti, da obstajata dva glavna podtipa inkontinence, in sicer sta to t. i. urgentna in stresna inkontinenca. Za prvo obliko je značilno, da posameznik ali posameznica začuti nenadno in izredno močno potrebo po uriniranju, ki je ne more obvladovati. Ta oblika je tako nadpovprečno razširjena med ljudi, katerih mehur ima izjemno majhen volumen. Po drugi strani pa je za stresno inkontinenco značilno, da gre tu za nekontrolirano uhajanje urina v relativno majhnih količinah, ki se običajno pojavlja ob intenzivnejših telesnih naporih, ob poskokih, kihanju, smehu, kašljanju ipd. O stresni inkontinenci obenem govorimo v primerih, ko je težava predvsem uhajanje urina med telovadbo. Ta podtip inkontinence je tudi najbolj razširjen,  pri čemer je nadpovprečno pogost pri ženskah, še posebej pri tistih,  za katerimi je porod oziroma večje število porodov.

Kaj je razlog za nehoteno uhajanje urina med tekom oz. telovadbo?

Za uhajanje urina med telovadbo in za stresno inkontinenco nasploh je značilna zmanjšana učinkovitost vezivnega in mišičnega tkiva. To pomeni, da se v primeru močnejših tresljajev, zaradi katerih se poveča pritisk na organe v trebušni votlini, sečnica oz. mišica zapiralka, ki regulira odpiranje in zapiranje sečnice, neprostovoljno razpre. Posledica tega je uhajanje urina med tekom in drugimi vrstami športne aktivnosti. Čeprav je količina seča, ki uide, pri stresni inkontinenci običajno precej majhna – posebej na začetku – pa lahko težava kljub temu močno vpliva na kvaliteto življenja in na samozavest. Ženske, ki se spopadajo s stresno inkontinenco, se začnejo tako večkrat povsem izogibati športni aktivnosti, kar pa seveda dolgoročno nikakor ni vzdržna rešitev. Uhajanje urina med tekom oziroma med telovadbo lahko poleg tega privede do težav z razdraženo kožo in podobnih nevšečnosti. Zaradi mokrote in drgnjenja kože pride namreč nemalokrat do pordele kože, srbečice ipd. Pomembno je torej, da o težavi čim prej spregovorite s svojim zdravnikom, ki vam bo na podlagi individualnih specifik svetoval, kateri bi bili najbolj smiselni nadaljnji ukrepi.

uhajanje urina

Kako preprečiti nekontrolirano uhajanje urina med telovadbo?

Odgovor na vprašanje o tem, kaj storiti, da bi preprečili uhajanje urina med telovadbo, je odvisno od različnih dejavnikov. Najprej je zagotovo smiselno upoštevati to, za kako intenzivno uhajanje urina med telovadbo gre. Pri blažjih oblikah so običajno zelo koristne t. i. Keglove vaje, ki so namenjene krepitvi mišic medeničnega dna. To so vaje, ki jih je izredno priporočljivo izvajati tudi preventivno, saj z njihovo pomočjo močno zmanjšate nevarnost za uhajanje urina med telovadbo in podobnimi aktivnostmi. Za optimalen učinek je pomembno, da Keglove vaje izvajate dovolj pogosto, najbolje vsakodnevno. Če predstavlja nekontrolirano uhajanje urina med telovadbo resnejšo težavo, pa zgolj Keglove vaje verjetno ne bodo zadostovale. V tem primeru je smiselno, da se z zdravnikom pogovorite o drugih možnostih, ki so vam na voljo za zdravljenje (stresne) inkontinence. Med možne metode denimo sodita »pomladitev« vezivnega tkiva s pomočjo laserja in elektrostimulacija mišic. Kot skrajna rešitev, ki pride v poštev predvsem za najresnejše primere, pa je tu še kirurški poseg.

Vpojni vložki in drugi higienski pripomočki pripomorejo k občutku svežine

Medtem ko iščete trajnejšo rešitev za uhajanje urina med telovadbo, pa bodo nedvomno zelo koristni pripomočki, ki vam pomagajo, da se boste kljub težavi med gibanjem počutili karseda sproščeno in da vam bo čim bolj udobno. Uhajanje urina med tekom in drugimi oblikami telesne aktivnosti bo zagotovo mnogo manj moteče, če boste uporabljali izdelke iz Tosaminih linij, ki so ustvarjeni prav za ljudi s stresno inkontinenco. Na voljo so vam vložki in hlačke, ki jih odlikuje izjemna vpojnost. Tako ne bo neprijetnega občutka mokrote na koži ali celo na oblačilih. Ker so naši izdelki ustvarjeni iz materialov, ki omogočajo koži, da diha, vam obenem ne bo treba skrbeti glede neprijetnega vonja, čezmernega razmnoževanja mikroorganizmov in razdražene kože. Ni torej nikakršne potrebe, da vam uhajanje urina med telovadbo zagreni življenje ali da vam preprečuje gibanje.

Morda ti bo všeč tudi...